woensdag 25 juli 2018


Vandaag dag xx, eentje die kan tellen. Na de rustdag van gisteren was het de bedoeling om vandaagde camping in Carlepont te bereiken, een trip van 72 km. Kort na de middag echterbesloot mijn kettingspanner er de brui aan te geven: het ding spatte letterlijk uiteen. Enkele onderdelen heb ik nog wel terug gevonden, maar niet alles. Er moest dus een noodoplossing komen/ Ik heb er voor gekozen om vooraan op het middelste tandwiel voort te rijden, dus de ketting ingekort op de juiste lengte. Gevolg is wel dat ik nu het kleinste tandwiel niet meer kan gebruiken waardoor de steile hellingen nog eens extra aantikken. Maar ik kan wel verder rijden en het is tenslotte geen koers. Doordat de route, de “ Van Gogh route”, die ik nu volg heel wat vrije fietspaden en door uitgestrekte parkgebieden loopt kom je weinig winkels tegen. Rond 16:00 besloot ik dan ook om van de route af te wijken en een winkel/supermarkt op te zoeken. De eerste winkel, een Delhaize City, bleek verdwenen te zijn, opgeslokt zo door een omheinde woongemeenschap. Op naar de volgende dus, maar daar was de achterband het niet mee eens: die had stilletjes zijn laatste adem uitgeblazen. Gezien de bepakking : topbox en 2 fietszakken had het vervangen van die band wel wat voeten in de aarde omdat bijna alles moest verwijderd worden om aan het wiel aan te kunnen. Na een goed uur was dit euvel toch opgelost en kon de zoektocht naar een voedingswinkel beginnen. De ellende aan de kassa zal ik je besparen, maar ook daar is een tijd verloren gegaan ! Vervolgens op zoek naar een plekje voor de nacht dus. De GPS gaf een camping op in NO richting op 12 km, echter wel een camping zonder naam. Gezien het late uur en de reeds afgelegde km vandaag, toch maar het risico genomen. Ter plaatse aangekomen stond ik voor een gesloten poort met een bordje om die poort ook gesloten te houden. Stoute schoenen aangetrokken en toch binnen gegaan en aangebeld bij het woonhuis. Bleek dat er normaal gezien geen pasanten werden toegelaten, maar na wat over en weer gepraat  (please, please, please) bleek een eenmalige aquitzondering toch mogelijk. Het blijken hier super vriendelijke mensen te zijn ik mag douchen, stroom nemen, sta vlak bij het sanitair . . .
En al bij al ben ik o niet eens zo ver van de route afgeweken zo bijkt: het dichtstbijzijnde herkenningspunt is hier 4 km vandaan, maar dan zit ik al 3 km op de route: eind goed al goed
Snapshots :














1 opmerking:

Anoniem zei

vandaag een betere dag zullen we je toewensen, wat een verhaal!!! maar pas op voor de hitte, hier geven ze voor vandaag en morgen 37 graden dus binnen blijven is de boodschap en veel water drinken! We denken heel de tijd aan jou!!!!!