zondag 29 juli 2018

Dag 16, vandaag een einde gemaakt aan het lijden van zowel de fiets als aan dat van mezelf. Zoals reeds eerder gemeld was de "bergversnelling" niet meer ter beschikking, waardoor elke iets steilere helling de fiets deed kreunen. Omdat ik ook al 2 dagen langer op weg was dan gepland en ondertussen toch ook de beoogde 1.100 km ruim had verreden (tot 1.135 km) Besloot ik om via Mons de trein te nemen naar Kapellen. Prijskaartje was 17.70 € voor mezelf en 5.00 € voor de fiets. Twee keer overstappen, een keer in Brussel-zuid en een keer in Antwerpen-centraal en na ca 2:50 H stond ik op het perron van Kapellen op een goede 10 km van thuis.
Zoals de snapshots al aantoonden, al met al een mooie rit langs rustige wegen en fietspaden. Als je van klimmen houdt, zeker een aanrader. Kies wel wat beter weer uit, geen 30+ temperaturen.
Voor zij die ook eens willen proberen ik heb hier 2 verschillende routeboekjes met bijbehorende GPS tracks liggen die je wel eens mag lenen . . . Zorg wel voor heel goede remmen voor de afdalingen  ;-)

Stukken voor de fiets zijn ondertussen besteld . . .
Brainstormen voor een volgende uitdaging moet nog komen . . .

Nog een hellinkje ter afsluiting :


En door alle afdalingen krijg je :



2 opmerkingen:

Joop zei

Al met al een knappe prestatie en een avontuurlijke vakantie. Was leuk om je dagelijks te volgen. De gekozen routes lijken me niet altijd geschikt voor een velomobiel.

Joppe zei

Dat valt mee hoor Joop, op enkele plekken heb ik goed moeten mikken om tussen de paaltjes door te geraken en natuurlijk moet je wel van klimmen houden. De rest is volgens mij wel te doen