zaterdag 21 juli 2018


Dag 8 of dag 1 van week 2. Van de voormiddag begon het te miezeren, niet erg, maar langdurig en daar word je dus ook nat van. Toen ik besloot om mijn regenjas op te diepen en deze verder aan te doen, je raad het al, het stopte met regenen. De nodige beklimmingen weer en vastgesteld dat de GPS track, bijgeleverd bij het routeboekje niet helemaal klopt. De Camping was maar pover ingericht, geen gemeenschapszaaltje en vrij triestig sanitair. Toen dan ook in de vroege avond een onweer losbarste, zat er niet anders op dan wat te lezen in de tent. Het bleef ook de hele avond en het grootste deel van de nacht af en aan regenen. Dus vanmorgen ingepakt op een nat grasveldje en hoewel de meeste spullen droog waren gebleven, ook in de tent was het droog, waren er toch ook wat klammige spullen, handdoeken, washandje . . .
Toch weer enkele snapshots kunnen nemen








Dag 9 Vandaag in totaal 82 km gebold waardoor het totaal tot nog toe op 640 km staat, normaal gezien dus over de helft van de trip die uitgelegd was voor 1100 km. Van de 82 km van vandaag zijn er wel 16+ km hors concours voor het zoeken naar een camping. Bij het vertrek vanmorgen dreigde de lucht weer met nattigheid maar hoewel het zonnetje wat waterachtig was, hebben we het toch droog gehouden. Ze blijven hier beklimmingen voor mijn wielen schuiven en die moeten allemaal stuk voor stuk genomen worden en hoewel je tijdens de afdalingen wel wat tijd terug inhaalt, duurt het fysiek wel iets langer om die inspanning te recupereren. Maar we blijven gaan en we zullen Parijs  halen.
Toen ik rond 15:00 begon uit te kijken naar een camping, moest ik vaststellen dat ik in een camping-arm gebied zat. De volgende camping was nog dik 30 km volgens de routegids, mijn app “Archies” deed niet veel beter met goed 20 km maar dan wel van de route af. Dus Garmin geraadpleegd en die gaf er een op 12 km weliswaar ook van de route af, maar ja. Na goed 5 km stuurde de GPS mij een soort  autoracebaan op: een D-weg, maar zo een waar ze tegen 120 op een halve meter voorbij razen. Na een drietal pogingen om een alternatieve route te vinden en toch telkens op dezelfde weg uit te komen, opnieuw een andere camping gezocht, weer 10 km, maar ok wat moet dat moet dan maar. Nu kwam ik uit op een soort kampement voor zigeuners, leeg, maar ook afgesloten. Nieuwe zoekopdracht, gelukkig, slechts 2 km en hier ben ik dan. Een groot terrein met allemaal van die verhuurde chalets/stacaravan/bungalow. De eerst plek die ik kreeg toegewezen deed stiekem dienst als hondenweide denk ik dus ben ik, in overleg, maar een perceel opgeschoven. Het sanitairgebouw wordt gerenoveerd en in de plaats staat er nu zo een stacaravan ter beschikking met één (chique) wc en één douche (ook chique) dus mensen die zelf een douche hebben in hun stulpje, maken toch liever ook gebruik van . . . .
Ondertussen wat onderhoud  gedaan van het materiaal, dat was nodig na een geel modderbad waar de gps mij doorloodste. Maar u schijnt de zon tenminste, en zonder te branden  ;-)

Snapshots





   

1 opmerking:

Anoniem zei

wel heel vervelend als er geen campings zijn waar die er zouden moeten zijn, maar hoe dichter tegen Parijs hoe erger dat gaat worden vrees ik!
Dan zul je de zeven heuvels van waarop Parijs gebouwd is wel tegenkomen, ik weet niet hoe ver je richting Grote Stad gaat gaan...
Goeie moed en rustig aan want het weer wordt er alleen maar heter en heter op....