donderdag 11 juli 2019

W2D2 donderdag dus, het begon redelijk nat vanmorgen, maar ik ben er toch in geslaagd om tussen 2 buitjes in ingepakt te raken, kort daarna stopte het ook met regenen. Voor de middag, tot een uur of 1 was het weer vrij vriendelijk. Weinig wind, maar wel in de juiste richting, lichtjes zonnig en niet te warm, kortom het zag er goed uit. Onderweg 3 wilde, jonge reetjes gespot, elkaar even aangekeken tot ik de camera boven haalde, zij waren blijkbaar wat verlegen en rende het bos in voor ik kon afdrukken, ik hoorde alleen nog " mammie, mammie, mammie . . . ".  Rond 13:30 kregen de zwaluwen dan toch hun zin, eerst wat miezeren en daarna nog meer gemiezer, genoeg om z...knat te worden. Ondertussen kunnen vaststellen dat er een heel deel van de jachtpaden of jaagpaden zoals ze hier genoemd worden, voorzien worden van een nieuwe asfaltlaag. De oude laag is al volledig weggehaald en de nieuwe moet nog komen. Gevolg zandwegen met los en rul zand en later een modderboel. Noodgedwongen van het traject afgeweken en eigenlijk km´s gewonnen (ik had de mooiste route ingegeven ipv de kortste). Uiteindelijk toch aangekomen in Slangenborg en maar weer begonnen om de natte spullen te drogen, ondertussen, 4 uur later al 3 maal alles moeten binnenhalen en terughangen wegens telkens korte miezerbuitjes. Momenteel zit ik binnen in het leuthuis en gelukkig maar, want nu miezert het niet, maar er valt een echte bui . . . Ik ben hier weer de enige trekker wat resulteert in een heel veld voor mij alleen en inderdaad weer met een tafel, soms zit het mee. Tussen de buien door een boerenomelet gemaakt van restjes met een eitje daarover.
Weinig fotos vandaag, sorry . . .  soms . . . .

Totale km stand 651 km, over de helft alweer. . .


Eens wat anders dan weiden en velden 




Mooi, maar met stip de zwaarste km van vandaag !



2 opmerkingen:

Liesbeth van Gool zei

duimen voor beter weer dan maar, als alles nat is, dat is niet fijn, kun je in het leuthuis de boel niet drogen, soms hebben ze ook een droogkast ergens....
leuke foto's van de lamskamelen van gisteren, zijn toch leutige beestjes vind ik!

Joppe zei

zijn eigenlijk alapahas of zo iets, moet ik opzoeken