dinsdag 9 juli 2019

Dag 7, maar eigenlijk de 6de rijdag dus. Vandaag ging de rit door het Friesland dat ik ken van de elfsteden-fietsvijfdaagsen die ik enkele keren heb meegereden. Lange volledig losliggende fietspaden, dwars door de velden of juist naast kanaaltjes waar de recreatievaart zo veel gebruik van maakt. Heel weidse uitzichten dus of een verscheidenheid aan zeil en moterbootjes, afgewisseld met koeien en schapen en hier en daar zelfs wat paarden die syncroon meelopen tot het einde van hun weide, mooi zicht ! De zwaluwen die mij af en toe hebben begeleid, vlogen zo laag dat ik soms dacht dat ze onder mijn fiets door gingen vliegen, ze hadden ongelijk : het is de hele dag droog gebleven, fris maar zonnig en de wind was mijn partner vandaag .
De 72 km van vandaag zetten de teller op een totaalstand van 513 km . . .




Niet voor even, maar voor enkele dagen / weken ?



Middagsnack aan de foodtruck, soms is het leven echt zwaar  ;-)

2 opmerkingen:

Liesbeth van Gool zei

je wordt er helemaal poetisch van zo te horen!
Mooie rit dus, ik zal duimen dat het morgen ook droog en zonnig blijft

Helen zei

Klinkt heerlijk!