zondag 2 juli 2017

Dag 7, zondag, een week op weg dus. Ik zit ondertussen in Drenthe en heb 660 km afgelegd op een week tijd. Tot hier toe is alles vrij goed gegaan, op wat nattigheid en enkele kleine mechanische dingetjes na. Ik weet niet of ik dit tempo aan kan houden en of het ook nodig is om dit aan te houden. Ten slotte is het niet enkel een test maar ook een beetje ontspanning natuurlijk.
Vanmorgen had ik de wekker op 7 uur staan, maar toen die afliep was het licht aan het regenen, ik ben dan ook pas om 8 uur opgestaan, het is tenslotte zondag ook. Dit "verloren" uurtje zorgde er wel voor dat ik droog kon vertrekken, op de tent na dan, die was redelijk nat. Ook de rest van de dag is het vrij droog gebleven met als resultaat 92 km opgeschoten. Het landschap is wel veranderd: weg van de zee en de kust en meer binnenland, dit resulteert in lange stukken door het bos, mijn favoriet. Net als bij ons in Limburg zijn hier hele fietspaden aangelegd in beton of asfalt, slingerend door het bos: heerlijk fietsen . . .
De camping waar ik nu zit heb ik eigenlijk bij vergissing gevonden: ik was op zoek naar de aangegeven natuurcamping toen ik het bordje "mini camping" zag staan, wat een succes : 7,50 € , een mooie plaats, ik kreeg bijna direct van een buurman een degelijke campingstoel in bruikleen (zo'n grote witte met armleuningen), zo maar spontaan aangeboden, stroom en zelfs WIFI zijn inbegrepen, ik kreeg een postkaart en een stel sleutelhangers cadeau. Er is hier een woonkamer/bibliotheek/tv-kamer vrij toegankelijk voor iedereen, zelfs een PC, maar die wil niet echt vooruit . . . . De afwasplaats is voorzien van afwasproduct, een afwasborstel, sponsjes, warm water, douchen is trouwens ook inbegrepen. Kortom, als ik dit vergelijk met die eerste camping: 22,50 € niets inbegrepen . . .. .
Op het avondmenu vandaag : kippefillet met appelmoes.




1 opmerking:

Anoniem zei

goe bezig, maar we beginnen je wel te missen, Trace ligt halve dagen op de salontafel naar je uit te kijken hihihihi...