zaterdag 11 juli 2020

 Dag 4 zaterdag. Vanmorgen valse start gemaakt in Bloemendaal: een regenbui vanaf 08:00 tot 08:45, ondertussen was mijn douchepoging fout afgelopen. Het muntje (1€) was niet doorgevallen, dus ik kreeg enkel koud water en op terugweg naar de tent begon het dus te regenen. De tent(ten) stond(en) in het strandzand dus dat beloofde. Terug in mijn bed gekropen in de hoop op een nieuwe start van de dag en dat hielp zowaar. Tegen 09:00 stopte het vrij definitief met regen en kon ik beginnen pakken, hoewel alles wel vol zand stak was het toch redelijk droog. Ook de rest van de dag is het droog gebleven met zelfs zonnige perioden, ook de wind zat niet altijd tegen. Soms zit het mee. Een stuk verder op de kustroute, ditmaal met graasgebied voor longhorns, het blijven toch mooie dieren hé, lange bles voor hun ogen en mooi bruin en heel rustig. Bedoeling was tot in Bergen aan Zee te rijden en dan af te slaan naar Enkhuizen. In Egmond aan de Hoef had ik die kustroute met zijn klinkers en zijn stuifzand echter wel gezien, en ik besloot af te slaan naar het binnenland, naar Enkhuizen. Op het eerste zicht leek camping Alkmaar wel een optie, maar toen ik ter plaatse kwam zag het er weer zo een grote commerciële bedoening uit, plus ik had amper 50 km op de dagteller dat ik besloot om nog wat verder te bollen. Mijn app gaf een camping in Koggenland, richting Enkhuizen en op ca 10 km, ikke daarheen dus, nu, aangekomen met 20 km extra op de teller bleek het te gaan om een caravanpark ipv een camping, receptie onbemand tot maandag morgen. Gelukkig was er een plaatselijke bewoner die mij een plekje wees waar ik ongezien kan staan tot morgen. Morgen ga ik weer langs diezelfde receptie en anders was dit een gratis overnachting. Diezelfde man die mij dit plekje aanwees bied mij nu ook een ontbijt aan met gebakken eieren en bruin brood plus verse koffie. Soms zit het mee.

Vanmiddag korte stop bij AH en eten voor 2 dagen ingeslagen: vandaag spaghetti bolognaise met kaas en morgen hamburger met erwtjes en peekes en gebakken aardappeltjes. Van de spaghetti is zelfs nog wat over voor morgen middag koud

Vandaag dus 70 km bijgeteld, maar geen fotootjes. . .


1 opmerking:

Liesbeth zei

spannende dag dus, en je bent al bijna in Enkhuizen, je gaat snel!
Er zijn altijd lieve mensen die je helpen onderweg, heb ik ook altijd ondervonden, geeft iedere keer weer een goed gevoel!
Geen fotootjes van de longhorns jammer, het zijn zo een mooie beesten, vind ik ook!
Ik duim voor je dat het weer zonnig blijft en weinig wind en niet te warm!