vrijdag 31 maart 2017




Vandaag de derde dag van de vierdaagse en dus de op een na laatste. Al bij al een rustige dag zonder veel problemen. Het begint al wat te wennen, het gewicht en het rijden met een vrij lange trekker achteraan, maar ik slaag er toch al in om wat meer snelheid te maken. Veel moet je je daar niet bij voorstellen hoor, snelheden van tussen de 15 en 20 km/uur vind ik nu aanvaardbaar. Dit wil wel zeggen dat de vooropgezette 80 a 90 km per dag moet worden verminderd naar 50 a 60 km.
Misschien moet ik nog eens een vierdaagse test doen met de kleinere aanhanger en de tent, maar dan mis ik wel het comfort van de fietscamper en dat comfort is wel wat extra inspanning waard, we zien wel. Nog een bedenking, tot hier toe waren het heuvels (en tegenwind) en nog geen bergen . . .
Ook de GPS die ik de eerste twee dagen redelijk verwenste begint stilaan zijn geheimen prijs te geven, blijft wel het probleem van de actieradius, maar daar kan een powerbank misschien een oplossing bieden. Dat is trouwens ook een deel van deze test: beide wielen van de fietscamper zijn voorzien van naafdynamo´s, dit trekt wel zwaarder, maar ze zijn beide voorzien van omvormers zodat ik via USB mijn powerbank(en) kan bijladen tijdens het rijden.

In de late namiddag moest ik even schuilen voor een buitje, maar na de regen kwam een beloning in de vorm van een viskraam met kibbeling, lekker hoor. Ondertussen is het weer droog en heb ik een leuk plaatsje voor de nacht gevonden.




De veldkeuken . . .

1 opmerking:

Anoniem zei

goed!