donderdag 30 maart 2017

Vandaag tweede dag van de testrun. Na de felle tegenwinden van gisteren was het redelijk rustig weer, er was wel wat wind, maar minder dan gisteren en ook niet pal van voor. Kort na de middag eiste het mechanische gedeelte aandacht op: een van de trekstangen die de fiets met de trekhaak moet verbinden brak af. Op mijn sloffen naar de dichtstbijzijnde boerderij, een bietenteler. Hoewel die man weinig tijd had, mocht ik toch de fietscamper achter de schuur bij hem wegzetten. In samenspraak heeft hij dan voor mij zijn hersteller gebeld en gevraagd of die mij verder kon helpen. Na een 3-tal km vond ik, dank zij de duidelijke aanwijzingen de atelier van de bedoelde metaalbewerker.  In eerste instantie wilden we het defekte stuk gewoon lassen. Maar, staal is 5 keer sterker dan aluminium, dus vervangen zou misschien wel verstandiger zijn . . . Met een vakman moet je niet discuteren en dus werd een nieuw stuk gemaakt, 5 keer sterker dan het vorige en dat alles voor 40 €, win win dus
Nadat ik na enig zoeken mijn rijdend huisje terug had gevonden een aangepikt kon ik mijn trip verder zetten. De rest van de dag verliep redelijk rustig en zelfs de zon kwam mij gezelschap houden. Onderweg ook veel positieve opmerkingen gehad trouwens, de zon maakt de mensen blij denk ik.
Oh ja, vanmorgen ontbeten met een pizzabroodje en vanmiddag 2 krentebollen gegeten (geef mij maar een broodje kaas) Vanavond pasta met rode saus, volgens het etiket “alla bolognaise”, alla, t´zal wel  ;-)





Het origineel, uitgevoerd in aluminium, werd vervangen door een stalen exemplaar 

1 opmerking:

Anoniem zei

hoort er allemaal bij zeker, gelukkig dat er nog vriendelijke mensen zijn!