vrijdag 30 juni 2017

Dag 5, de dag van de afsluitdijk, dat is alvast gelukt. De wind hielp netjes mee voor een keer. Daarna kwam er een, voor mij bekend, stukje: een deel van de fietselfstedentocht die ik al enkele keren heb meegereden. Voor de rest was het een beetje een pechdag: het begon al bij de start toen ik vaststelde dat mijn bagagerek los leek. Inderdaad, nader onderzoek leerde me dat er een bout losgetrild was. Na enig zoeken bleek een bout van de spiegel wel de juiste maat te zijn, dus spiegel vastgeklemd met 1 van zijn twee bouten en het rek terug degelijk vastgezet. In Harlingen bleken er dan weer 2 moeren van het “zonnedak” verdwenen, dank zij de hobbelige klinkers blijkbaar (?). Ook dat heb ik met een handigheidje kunnen oplossen gelukkig.
Na goed 80 km ging de route over een schapendijk, zo een met van die dichtvallende poortjes. Mijn fiets is 75 cm breed, en het poortje net 74 cm, dat werd dus rondrijden. En toen, na een hele middag alleen maar donkere wolken, begon het ook nog te regenen. Bij aankomst op de camping dus tentje opgezet in de regen. Gelukkig is er hier een afdakje voorzien waar ik droog kon zitten om te koken en te eten.
Al met al vandaag weer 103 km op de teller wat het totaal nu brengt op 504 km ! ! !



1 opmerking:

Anoniem zei

wat een dag! maar je hebt alles opgelost, dus goed!!!!! Zijn pestdingen he die schapen hekjes, waar je door of over of langs moet!!!!