maandag 26 juni 2017

Vandaag de eerste dag van mijn rondje Nederland, dit in voorbereiding van mijn poging om Santiago di Compostella te halen met de fiets in juni/juli 2018. Zoals eerder gemeld op deze blog heb ik de camper ingeruild voor een tent, dit met het oog op de Pyreneen en de diverse hellingen. Met de aangepaste Bike Carrier ( een 20 inch wiel ipv een 16 inch) en een tent met slaapmat ipv een luchtmatras, ben ik rond 09:15 vertrokken van thuis uit. Alles is zo vlot verlopen dat ik om 14:15 mijn gestelde doel voor vandaag eigenlijk al bereikt had. Gezien het vroege uur en de stand van vermoeidheid op dat moment heb ik besloten om een extraatje te doen van zeg ca 30 km. Normaal zou ik dan in de buurt zijn van de Zoutelanden en 2 aanbevolen campings. In Zoutelanden aangekomen leek het niet zo eenvoudig om die adresjes te vinden en na enkele Duitse antwoorden op mijn vraag besloot ik om toch maar ietsje verder te rijden. Toen er dan 100 km op de dag teller stond, vond ik het welletjes, het was ondertussen 17:30, dus mijn dag zat er wel op. Enkele campings aangedaan, telkens geen plaats, eindelijk eentje gevonden, een minicamping, die wel een plaatsje had, even afrekenen kwam op 22,50 €, waarvoor ik redelijk vriendelijk bedankte. Uiteindelijk, na 119 km !!! heb ik een plaatsje gevonden waar ik (hopelijk) vrij kan staan. Op een dag dus al 1/10de van de afstand afgelegd, voor ik het weet is zo mijn rit voorbij …..



Geen opmerkingen: