dinsdag 16 juli 2019

W2D7, maakt niet uit, nog 5 dagen te gaan. Vandaag 83 km gereden waarvan 99 % in Duitsland. Hier zijn ze (nog) niet (helemaal) fiets gezind, en dan heb ik het over de wegenbouwers, niet over de automobilisten, die zijn al wel bewust van het fenomeen fietsers. De meesten matigen hun snelheid en houden ruim afstand, de wegen daarentegen : kijk maar naar de fotos .
Vanmorgen mijn 4de reetje van deze reis ontmoet, het stak het fietspad over, zo'n 35 m voor mijn fiets, of ik kruiste zijn/haar pad zo'n 35m nadat hij/zij voorbijliep. Close encounter, maargeen fotos.  Voor de rest een vrij rustige dag, droog, weinig wind, en eigenlijk vrij goed opgeschoten, ondanks de wegen die mij werden voorgeschoteld.
 Vanacht op natuurcamping Het Smokkelpad, ik ben verwezen naar een verre uithoek ivm bijna volzet vanwege een kippenbout vreet feestje of zo, maar ik sta hier heel fijn, zonder lastige buren, alleen het bereikvande WiFi is nipt, maar ja, soms zit . . ..


Mijn buren van vandaag




sfeerbeelden fietspaden in Duitsland


Dit was echt een probleem . . . . 





De Rijn in de buurt van Kleve









The End 





2 opmerkingen:

Liesbeth van Gool zei

ha buiten buitenlander, niet echt naar je zin de Duitse fietspaden...
en mocht je niet mee eten van het kippenboutfestijn....en de ene keer zijn het reetjes de ander keer eekhoorntjes, het kan verkeren....

Helen zei

Mooi! Net voorbij Planckendael gereden zie ik ;-)